וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטיינמץ עמינח: בעל עסק, תתעודד - על החוק לעידוד השקעות הון כבר שמעת?

מוגש מטעם משרד רו"ח שטיינמץ עמינח ושות'

עודכן לאחרונה: 10.9.2023 / 14:06

חברה העונה על ההגדרה של "חברה מועדפת" זכאית להטבות מס משמעותיות ביותר, ההטבות המגיעות לחברה משתנות בהתאם לסוג המפעל המועדף שהוגדר ע"פ החוק לעידוד השקעות הון ותיקוניו במהלך השנים, בעיקר בתיקון משנת 2017 בנושא מפעל מועדף. כל הפרטים בכתבה

משרד רו"ח שטיינמץ עמינח ושות'. ShutterStock
משרד רו"ח שטיינמץ עמינח ושות'/ShutterStock

היות ונושא מפעלים מועדפים מורכב וכולל פרמטרים רבים לצורך חישוב תשלומי חבות המס, נפתח בהסבר על מהו החוק לעידוד השקעות הון.

חוק לעידוד השקעות הון הינו כלי של מדינת ישראל אשר באמצעותו המדינה מעודדת השקעות איכותיות בארץ, בפועל ה"עידוד" מגיע בתצורת הטבות מס משמעותיות אשר הופכות את ההשקעות למשתלמות במיוחד ומשאירות רווח גדול יותר לחברה במידה והיא מוגדרת "מפעל מועדף".

משרד רו"ח שטיינמץ עמינח ושות'. ShutterStock
משרד רו"ח שטיינמץ עמינח ושות'/ShutterStock

מהם התנאים שיש לעמוד בהם כדי להיות מפעל מועדף?

ראשית, על החברה להיות בעלת תושבות ישראלית אשר התאגדה בישראל ובנוסף, השליטה על עסקיה וניהולם מופעלים בישראל, ויחד עם זאת עליה לענות גם על התנאים הבאים:

• מפעל תעשייתי - מפעל בישראל שעיקר פעילותו בשנת המס היא פעילות ייצורית

• מפעל בר תחרות - לפחות אחד מאלה:

• עיקר פעילותו הוא בתחום ביוטכנולוגיה או ננוטכנולוגיה - מצריך אישור מדען.

• הכנסות ממכירות בשוק מסוים לא יעלו על 75% מסך המכירות באותה שנת מס.

• 25% מכלל הכנסות המפעל בשנת מס הינם לשוק המונה מעל 14 מיליון תושבים בחו"ל.

במידה וחברה עומדת בתנאים, תהנה מהטבת מס משמעותית במס החברות שעליה לשלם, במקום 23% מס חברות, תשלם החברה המועדפת רק 16%, מדובר על הטבה משמעותית שתשנה את ה"שורה התחתונה" של החברה. המדינה מעודדת יתרה חברות אשר פועלות באיזור פיתוח א', לדוגמא: נתיבות, קריית מלאכי וישובים נוספים, חברה אשר גם מוגדרת מועדפת וגם באיזור פיתוח א', תהנה ממס חברות בשיעור של 7.5% בלבד.

משרד רו"ח שטיינמץ עמינח ושות'. freepik,
משרד רו"ח שטיינמץ עמינח ושות'/freepik

בהתאם לחוק לעידוד השקעות, חברה המוגדרת מפעל מועדף זכאית להטבות נוספות, לדוג' שיעור מס מופחת של 20% במקום 30% על דיבידנד. מדינת ישראל נמצאת בקדמת הטכנולוגיה, ושואפת להיות מובילה בקדמה, לכן, בנוסף למפעל מועדף, המדינה מאפשרת הקלות מס משמעותיות אפילו יותר במידה וחברה עומדת בתנאים להיות "מפעל טכנולוגי מועדף".

חברה המוגדרת מפעל טכנולוגי מועדף נהנית ממס חברות מוקטן יותר של 12% בלבד, ובמידה וממוקמת באיזור פיתוח א', מס החברות מצטמק ל 7.5% בלבד (בדומה למפעל מועדף רגיל). על מנת להינות מהטבה

כה משמעותית, יש להוכיח הוצאות למחקר ופיתוח בשיעור מסויים, יש להעסיק אחוז מסויים של עובדי מחקר ופיתוח ותנאים נוספים שמוגדרים בחוק לעידוד השקעות.

משרד רו"ח שטיינמץ עמינח ושות'. משרד רו"ח שטיינמץ עמינח ושות',
משרד רו"ח שטיינמץ עמינח ושות'/משרד רו"ח שטיינמץ עמינח ושות'

אנו במשרד רו"ח שטיינמץ עמינח ושות' מטפלים במאות תיקים עבור לקוחותינו בכל הקשור למעבר מחברה רגילה לחברה המוכרת כמפעל מועדף על כל סוגיו, למשרדנו ניסיון רב שנים (מעל 35 שנות ותק) ומומחיות מיוחדת גם בתחום מפעלים מועדפים, במשרד רו"ח שטיינמץ עמינח ושות', אנשי המקצוע שילוו אתכם בכל תהליך ההכרה כמפעל מועדף.

הכרה כמפעל מועדף לחברה מוגבלת בזמן, בכל שנה ישנה בחינה מחדש של זכאות החברה להכרה כמפעל מועדף על כל סוגיו ע"י רשויות המדינה, וההחלטה יכולה להשתנות לשני הכיוונים, כלומר מפעל מועדף יכול להיות מוכר כמפעל מועדף טכנולוגי והפוך, לדוג' מפעל טכנולוגי מועדף מיוחד (המקבל את מירב ההטבות מבין סוגי המפעלים המועדפים השונים), יכול להשתנות ולהפוך למפעל מועדף רגיל.

צרו קשר עם משרד רו"ח שטיינמץ עמינח ושות' ע"מ להשיג את תוצאת המס המיטבית עבורכם

נכתב ע"י רו"ח ועו"ד ג'אד דיאב, מנהל מקצועי במשרד שטיינמץ עמינח ושות'.

מוגש מטעם משרד רו"ח שטיינמץ עמינח ושות'
  • עוד באותו נושא:
  • השקעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully