לפגישת ייעוץ לעסק שלך
חוזרים מקצועיים - ביטוח לאומי

הנחיות למעסיקים לניכוי מס משכר עבודה של עובדים שחזרו מחל"ת

רביעי, 13 מאי 2020

רשות המיסים הוציאה הנחיות למעסיקים לניכוי מס משכר עבודה של עובדים שחזרו לעבודה לאחר שהוצאו לחל"ת בעקבות נגיף הקורונה.

בהתאם להנחיה, מתבקשים המעסיקים להתחשב בהכנסות מדמי האבטלה שקיבלו עובדיהם ומהמס שנוכה מהם, זאת לצורך חישוב ניכוי המס הנדרש מההכנסה ממשכורת.

עובדים שחזרו לעבודה לאחר תקופת החל"ת נדרשים להציג למעסיק אישור מביטוח לאומי עבור דמי האבטלה שקיבלו והמס שנוכה על מנת שהמעסיק יוכל לעשות תיאום מס באופן עצמאי בתוכנת השכר. יש להתייחס להכנסה מדמי האבטלה בתוכנת השכר כ"הכנסה ממקור אחר" (הכנסה ברוטו והמס שנוכה על ידי ביטוח לאומי) וזאת לצורך חישוב המס השנתי המצטבר.

עובדים שלא יציגו למעסיקו אישור על גובה דמי האבטלה שקיבלו בתקופת החל"ת, המעסיק יחשב את ניכוי המס השנתי המצטבר מהכנסתם בנטרול תקופת שהייתם בחל"ת.

עובדים שלא היו זכאים לדמי אבטלה והצהירו בפני המעסיק (טופס 101) שלא קיבלו דמי אבטלה ולא היו להם הכנסות ממעסיק אחר בתקופה זו של החל"ת, המעסיק יחשב את ניכוי המס לעובדים באופן שנתי מצטבר כולל תקופת החל"ת.

הנחיה זו רלוונטית גם למי שערך תיאום מס טרום היציאה לחל"ת, אולם רק עבור המעסיק שתיאום המס מתייחס לחישוב הזיכויים, הניכויים ומדרגות המס מהכנסת העובד.

המעסיקים מתבקשים לפעול בהתאם להנחיה זו ולא לדרוש מהעובדים תיאומי מס בגין הכנסות מדמי אבטלה בגין תקופת חל"ת.

להפקת אישור דמי אבטלה מביטוח לאומי, לחץ כאן.

להודעת רשות המסים, לחץ כאן.

 

להתייעצות עם המומחים שלנו
חייג: 077-7700000


למידע נוסף על המשך התהליך

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*

*
אנא הזן כתובת מייל חוקית

שדה אינו תקני