שטיינמץ עמינח חוגגת 35: קובי שטיינמץ על הסודות שמאחורי הפירמה

פירמת רואי החשבון הוותיקה בציון דרך מכובד, המייסד מספר על ההתחלה בחדר אחד, התפתחות הטכנולוגיה והעתיד: "מאחל שנרחיב את תחומי הפעילות"

קובי שטיינמץ צילום שטיינמץ עמינח

בשיתוף שטיינמץ עמינח

הרבה זמן עבר מאז שנות ה-80. המלחמה הקרה בין ארצות הברית לברית המועצות הגיעה לשיא ודעכה, הפקס התחיל לצבור תאוצה, קלטות ה-VHS התנגנו במכשירי הווידאו, ערוץ MTV הושק וחברת מיקרוסופט הציגה מערכת חדשה בשם WINDOWS.

חברה נוספת שעשתה בשנות ה-80 את צעדיה הראשונים היא פירמת רואי חשבון שטיינמץ עמינח, החוגגת 35 שנים להיווסדה השנה. החברה שהתחילה באוגוסט 1987 בעבודה משני חדרים, צמחה וגדלה עם השנים וכיום מועסקים בה כ-300 עובדים, מתוכם כ-140 רואי חשבון ו-13 שותפים.

קובי שטיינמץ, שייסד את הפירמה ביחד עם ראם עמינח, משתף בסיפור ההקמה, שמהווה השראה לאנשים רבים המעוניינים למנף את העסק שלהם ולהפוך אותו לאחד מהמובילים בתחומם. “הלקוח הראשון שלנו היה חבר של ראם מהצבא, שעשה איתו קורס קצינים ביחד. היה לו עסק למכירת קפה וראם הביא אותו. מאז ועד היום, במשך 35 שנים, הוא לקוח שלנו”, שיתף שטיינמץ.

מהישיבה התיכונית ועד לאימפריית רואי חשבון

איך הכל התחיל?

“הכרתי את ראם בישיבה תיכונית בה למדתי בנחלים. הכרתי אותו לקראת סוף כיתה ט’ דרך חבר משותף, אז לא היינו אפילו באותה כיתה. בכיתה י’ כבר היינו באותה כיתה וישנו באותו חדר בפנימייה. התחלתי ללמוד חשבונאות כבר בצבא, שנתיים מתוך השירות. שירתתי קרוב לבית וקיבלתי אישור ללמוד. ראם, שהיה קצין, השתחרר אחרי ארבע שנים. אני פחות או יותר הייתי בסוף הלימודים. הוא שמע ממני על המקצוע ולמרות שמעולם לא תיכנן ללמוד חשבונאות, הוא החליט לעשות את השינוי הזה וללכת ללמוד חשבונאות בעקבותיי במטרה שנפתח משרד”.

שטיינמץ עמינח צילום יחצ

ומה קרה בתחילת הדרך?

“השנים הראשונות היו לא קלות ובתקופה מסוימת אפילו גרנו במשרד, היה חדר אחד לי וחדר אחד לו. היו שנים עמוסות מאוד בהן עבדנו לפעמים גם בלילות ולאט לאט המשרד הלך והתפתח. ביצענו תהליך של גידול. פרסמנו שאנחנו פותחים חברות בחינם. בזמנו, מי שהיה פותח חברות, זה היה תהליך מורכב אצל עורכי דין. היו לוקחים סכום מכובד יחסית עבור פתיחת חברה. פרסמנו בעיתון, עוד לא היה אינטרנט. זה יצר אצלנו תור של פתיחת חברות, וחלק מהם נשארו בתור לקוחות עד היום. מבצע נוסף שעשינו היה בזמן העלייה הגדולה מברית המועצות, הרבה קבלנים נכנסו להתחיל לבנות, פרסמנו שאנחנו מטפלים בכל מה שקשור לרשם הקבלנים וזה מינף אותנו”.

בין ספה לכורסה: שותף חדש נולד

מי עוד הצטרף בהמשך?

“ב-1998 פגשתי את אהוד אברהמי במקרה בתערוכת רהיטים אליה הגעתי כדי לקנות ספה. פגשתי אותו והוא סיפר לי שהוא עוזב את המשרד בו הוא עבד. אמרתי לו – בוא אלינו להיות שותף. הוא חשב על כך במשך יום-יומיים ואמר בסדר ואז התחלנו לגדול דרך השותפים. אחרי אהוד הגיע שמוליק הירשפלד ב-2003 והבטחנו לו שיהיה שותף לאחר כמה שנים. בדיעבד גילינו כמה הוא טוב והוא הפך לשותף מיוזמתנו אחרי שנה וחצי”.

אתה יכול לספר על תהליך הגדילה של הפירמה?

“במשך לא מעט שנים היינו כ-20-25 עובדים. הגידול התרחש בחצי השני של שנות ה-2000. אז מספר העובדים עלה בקצב גבוה. ב-2010 היינו 100 עובדים בערך. שינוי תפיסה אחד. להוציא את הנהלת החשבונות. איפשר לנו לגדול. להפסיק להתעסק בעבודה טכנית. שינוי תפיסה שני. התחלנו להוסיף שותפים נוספים ב-1999. השותפים איפשרו לנו את הגידול”.

ואילו תחומים הוספתם במהלך השנים?

“התחלנו לטפל בהנפקת חברות בבורסה, אך כמובן שהמשרד עוסק בתחומים מגוונים כמו ביקורת דוחות כספיים, דוחות לצורכי מס, דוח שנתי, עריכת מאזנים, ביקורת פנימית וביקורת חקירתית, ייעוץ פיננסי וכלכלי, הקמת חברה, נאמנויות, הערכות שווי, ניהול בוררויות, בדיקת נאותות, מיזוגים ופירוקים, מיסוי בינלאומי, מיסוי אמריקאי, תכנוני מס, גילוי מרצון, רולינג ועוד”.

בחזית הטכנולוגיה

שטיינמץ תמיד שמה לה למטרה להתפתח עם החידושים ולעמוד בחוד החנית של הטכנולוגיה. לאחרונה רשות המסים הכירה לראשונה ב-NFT כמפעל טכנולוגי מועדף בזכות רולינג של הפירמה, שתמיד נמצאת עם אצבע על הדופק ורואי החשבון בה בקיאים גם בנושאי קריפטו, מטבעות דיגיטליים ועוד. “האינטרנט עוד לא היה קיים ועם השנים צמחנו ביחד עם הטכנולוגיה”, סיפר קובי שטיינמץ. “אם הייתי חוזר מדיון של שעתיים-שלוש במס הכנסה, חיכו לי 10-15 טלפונים של אנשים שחיפשו אותי. היום שולחים אימייל או ווטסאפ. ב-2022 זה נראה מובן מאליו. נוצר שינוי גדול בכל ההיבטים הטכנולוגיים, המקצועיים והתקשורתיים”.

ומה השינויים שחלו בחשבונאות?

“החשבונאות לא השתנתה דרמטית בכל השנים הללו. השינוי נמצא בפתח וברור שהוא יגיע במהלך 10 השנים הקרובות מבחינת תוכנות הנהלת החשבונות. תתאפשר עבודה נוחה יותר מבחינה טכנית. השינוי הגדול היה באינטרנט, שאיפשר גישה למידע שלא היה נגיש קודם. לפני האינטרנט היית צריך לחפש מידע בחוברות ובספרים וכיום מידע רב נמצא במרחק של לחיצת כפתור”.

העתיד כבר כאן

אחרי 35 שנים, מה נותן לך דרייב להגיע למשרד בכל בוקר מחדש?

“אני יודע שעבור רוב הציבור מדובר בתחום שהוא די “אפור”, תחום של מספרים ומאזנים ודוחות, אבל אתם מוזמנים לבוא אלינו ולראות את חדוות העשייה ואת הצוות הנפלא שמרכיב את שטיינמץ עמינח. אין ספק שהחומר האנושי גורם לפירמה לצעוד בכל שנה קדימה, בנוסף ללקוחות הרבים שאותם אנו גאים לשרת”.

מה אתה מאחל לעתיד?

“שנמשיך להכניס שותפים צעירים. יש שותפים שצעירים ממני ביותר מ-20 שנה, מזרימים דם חדש ומהווים משב רוח מרענן בפירמה. מאחל שנרחיב את תחומי הפעילות שלנו ונגדל להיות כוח עוד יותר דומיננטי ממה שאנחנו היום בתחומים של חברות קטנות ובינוניות ובשירותי מס מיוחדים. להיות מובילים בחדשנות טכנולוגית ביישום בתוך המשרד”.

בשיתוף שטיינמץ עמינח

כדאי להכיר