כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

כמה הכנסות תהיינה לכם כעצמאיים בתשפ"ד? אולי עדיף להפוך לחברה בע"מ

הנה חלפה לה עוד שנה בה אתם עובדים כעצמאיים ומתחילה שנה חדשה, האם אתם כעצמאיים יודעים להעריך את סדר גודל ההכנסות הצפויות שלכם? האם נכון לכם להישאר בהגדרת עוסק מורשה, או אולי עדיף חברה בע"מ? הנה כל מה שרציתם לדעת כדי לקבל את ההחלטה הנכונה

כמה הכנסות תהיינה לכם כעצמאיים בתשפ"ד? אולי עדיף להפוך לחברה בע"מ
עצמאים צילום: Freepik

בין חברה בע"מ (אולי זה קטנוני אבל הגדרתית גם חברה בע"מ הוא "עוסק מורשה") לבין עוסק פטור ועוסק מורשה קיימים מספר הבדלים, כאשר השאלות שצריכות להישאל הן: האם בעל העסק מעוניין להשאיר יותר רווח בחברה? האם קיים צורך ברכישות גדולות של ציוד וכיו"ב? האם ההכנסות מחייבות הנהלת חשבונות כפולה? האם אתם צריכים לבצע התאגדות כחברה בע"מ לצורך הדימוי המכובד? ופרמטרים רבים נוספים עליהם ניתן לדון עם רו"ח מומחה בתחום.

אלו ההבדלים המהותיים בין הישויות:

  • עוסק פטור –עוסק עצמאי אשר לא גובה מע"מ מלקוחותיו בעת התשלום מלבד במקרים מסוימים. עוסק פטור למעשה פטור מהגשת דיווחים חודשיים או דו-חודשיים למע"מ. על מנת להיות מוגדר עוסק פטור, סכום המחזור השנתי בעסק לא יעלה על 107,692 (נכון לשנת 2023) מחזור שנתי.
  • עוסק מורשה – עוסק עצמאי אשר מחזור ההכנסות השנתי שלו גבוה מ-107,692 ש"ח (נכון לשנת 2023), ו/או שעיסוקו מפורט בחוק המע"מ, לדוג': רואה חשבון, עורך דין, פסיכולוג ומקצועות נוספים.
  • חברה בע"מ –חברה בערבון מוגבל, תאגיד או ארגון בעל אישיות משפטית אשר נפרדת מבעליה, המאוגדים לטובת מטרה משותפת, הפקת רווח, ברוב הגדול של המקרים. 

ברוב המקרים, עסקים בישראל מתחילים כעוסק מורשה ובמשך הזמן, בהתאם לעליה בהכנסות בעסק ולהמלצת רואה החשבון לאחר ניתוח דו"ח שנתי למס הכנסה (אשתקד), ניתן להפוך ולהיות מוגדרים כחברה בע"מ.

ישנם מספר יתרונות בהקמת חברה בע"מ בישראל:

  • רווח בחברה – במידה והרווח אצל העצמאי גדל למספרים גבוהים, ניתן להוריד את תשלומי המס עבור הרווח. חברה בע"מ משלמת למס ההכנסה מס חברות של 23% (נכון לשנת 2023) לעומת עוסק מורשה המשלם לפי מדרגות מס ויכול להגיע לכדי 47% ואף 50% במקרים מסוימים.
  • סיכון – כיום מסעדות קונספט רבות נפתחות בכל רחבי הארץ, כמו גם עסקים בתחומי עיסוק שונים ומגוונים רבים בעלי סיכון גבוה. במידה וחלילה קיימים נושים, הם יכולים לדרוש גם את נכסיו של בעל העסק במידה ואינו מוגדר חברה בע"מ (חברה בערבון מוגבל) ולכן חברה בע"מ מהווה הגנה משפטית מתוקף היותה ישות משפטית נפרדת אשר מוגבלת בערבונות שלה..
  • חלוקה וסמכויות – כחברה בע"מ החלוקה המוגדרת של התפקידים, מניות, הגבלות וכו' הכל רשום בצורה ברורה בתעודת התאגדות של החברה, כך שאפשרות אי ההסכמות פוחתת ודברים אמורים להיות ברורים ומוסכמים לכל הצדדים.
  • הנהלת חשבונות כפולה - חברה חייבת בהנהלת חשבונות כפולה ולכן אמנם זה מייקר קצת את העלויות אך מהווה בקרה אופטימלית לעסק שלא מאבד הוצאות ומדייק את התזרים הנכנס ויוצא מחשבון הבנק.

ישנם פרמטרים רבים מאוד שיש לקחת בחשבון כאשר עסק שוקל צעד כל כך משמעותי כמו הרישום של העסק ברשויות. הן בהיבט המשפטי, היררכיה בארגון, מיסוי וחבות מס ולכן יש להיוועץ עם משרד רואה חשבון מקצועי, בעל ניסיון ועם קהל לקוחות קיים לאורך זמן. אל תסתפקו בהצעה אחת, בדקו טוב, תשאלו את השאלות הנכונות, הגיעו לפגישת ייעוץ גם אם בתשלום וקבלו החלטה חכמה ונכונה עבור עתיד העסק שלכם.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד